MSE – Motorsport, Services & Engineering – verscheen tijdens de derde manche van het Belcar kampioenschap opnieuw op het strijdtoneel met de Porsche Biturbo. De Porsche werd opnieuw bemand door Paul Grutman en Bart Van Samang.

Op dinsdag 5 juni werd een extra trainingsdag ingelast om de Porsche in optima forma aan de start van de wedstrijd te krijgen. Bart Van Samang slaagde er samen met de MSE-crew in om na enkele korte testsessies een degelijke setup te vinden.

Tijdens de kwalificaties op vrijdag kon Bart de Porsche naar een mooie 3e plaats in divisie 3 loodsen, en een 21e plaats algemeen. De kwalificaties werden verreden op een opdrogende piste, en de omstandigheden waren daarom wel wat ‘tricky’. Het team was alleszins tevreden met de chrono van 2:38.942, en keek met volle verwachting uit naar de race.

Bart Van Samang nam de start voor zijn rekening. Vlak voor de startopstelling werd het door de wisselende weersomstandigheden snel duidelijk dat de juiste bandenkeuze van cruciaal belang was voor het verloop van de wedstrijd. Bart koos ervoor om op regenbanden van start te gaan, in de hoop dat het zou beginnen regenen.
Al tijdens de opwarmronde zag Bart echter dat de piste voor 90% droog was. Bart: “Toen het veld losgelaten werd voor de start, kon ik enigszins aanpikken bij het middenveld. Het was echter geen senicure om de Porsche op de baan te houden, want de regenbanden boden op de droge ideale lijn geen enkele grip. Ik heb dan na 3 ronden beslist om de pitlane op te zoeken voor een set slicks".
Enkele ronden na het wisselen van de regenbanden met slicks, en net op het ogenblik dat Bart goed in zijn ritme kwam, begon het opnieuw te regenen. Bart probeerde zo lang mogelijk op slicks verder te rijden, maar toen de regen met bakken uit de hemel begon te vallen, zat er niets anders op dan opnieuw de pitlane op te zoeken voor regenrubber.
Door deze 2e pitstop viel de Porsche ver terug in het klassement, en zat er niets anders op dan de race zo goed mogelijk te vervolledigen. Bart licht het vervolg van zijn stint toe: “Toen ik terug de piste opreed, voelde ik mij – bijna letterlijk – als een vis in het water. Ik kon een vlot tempo aanhouden en een achttal verloren plaatsen goedmaken. De aquaplaning op de piste was wel zeer gevaarlijk. Overal stroomde het water, en op sommige plaatsen zelfs de modder, over het circuit. Maar al bij al heb ik me goed geamuseerd."

Paul nam na 1u20 racen het stuur over van Bart. Hij moest even later echter de pitlane opzoeken omdat de ruiten langs de binnenzijde zodanig aangedampt waren dat het te gevaarlijk werd om nog verder te rijden. Gezien een goede klassering uitgesloten was werd beslist om de Porsche in de pitlane te houden tot het afvlaggen van de wedstrijd.

Op naar de volgende wedstrijd op 28 juni in Zolder, voor een kleine revanche.