Het Genkse Motorsport Services & Engineering nam tijdens de eerste wedstrijd van de nieuwe
Belcar Trophy op het Circuit van Zolder deel met 2 wagens. In totaal verschenen er 36 wagens aan de start, wat gerust een succes mag genoemd worden voor een nieuw kampioenschap dat teruggaat naar de roots van de ‘good old BELCAR’.
Peter Beckers schafte zich recent een nieuwe BMW M235i aan, en werd voor deze wedstrijd bijgestaan door Jef Van Samang. Ook de Mini Challenge van Gregory Serck – vorig jaar actief in BGDC & 24 Uren van Zolder – was weer van de partij, met als tweede piloot Bart Van Samang.
Voor de BMW M235i #245 van Peter en Jef werd dit weekend één grote test. De nieuwe wagen werd zonder voorafgaandelijk testwerk voor de leeuwen gegooid tijdens de kwalificatie voor de wedstrijd, want beide heren hebben als voorbereiding enkel de wagen kunnen roderen.
De BMW strandde uiteindelijk op een tiende startpositie in de BMW M235i Cup, en een 28e plaats algemeen in een rondje 1.47.533.

De Mini Challenge #666 werd in de winter aan een grondige revisie onderworpen, en stond in optima forma aan de start van de kwalificaties. Door uitgebreid testwerk met de ophanging en de banden werd de Mini enkele seconden sneller dan vorig seizoen. Bart kon een rondje 1:45.640 uit de Mini persen, wat resulteerde in een 24e tijd algemeen en de pole in de klasse.
De wedstrijd werd op zondag aangevat door Peter op de BMW en Bart op de Mini.
De start van de race verliep zonder incidenten, en beide MSE wagens kwamen snel in het goede ritme. Vrij vroeg in de wedstrijd kwam er een code 60. Peter kwam onmiddellijk binnen voor zijn eerste van 2 verplichte pitstops. Bart daarentegen gokte verkeerd en kwam een ronde te laat binnen, waardoor hij niet optimaal kon profiteren van deze code 60. Na deze eerste pitstops vervolgden Peter en Bart hun wedstrijd. Bart nam de leiding in de klasse, en Peter klom gestaag in de klasse van de M235i Cup.
Ongeveer in de helft van de wedstrijd werd een pilotenwissel uitgevoerd, Jef nam over op de BMW en Greg op de Mini. Uiteindelijk werd de BMW onverhoopt afgevlagd op een knappe vijfde plaats in de BMW M235i Cup, en werd de Mini Challenge winnaar in zijn klasse!
Even terzijde… een pluim op de hoed van Andy Jaenen, die een vergissing in de klasse-indeling van de Mini door de RACB op een sportieve en faire manier heeft rechtgezet.
Tevreden gezichten bij het MSE team, dat al uitkijkt naar de volgende wedstrijd van de Belcar Trophy!