Weekend om snel te vergeten voor het Genkse MSE team.
Na de opgave tijdens de eerste wedstrijd tekende het MSE team present voor de tweede wedstrijd van het Belcar Endurance Championship met de BMW 335i Coupé.
Al tijdens de eerste vrije training op vrijdagvoormiddag merkte het team dat de motortemperaturen niet optimaal waren. Men besloot daarop om de BMW terug naar het atelier in Genk te brengen en uit te zoeken wat de oorzaak was. Uiteindelijk bleek een defecte koppakking het probleem te zijn. Dit euvel kon zonder probleem hersteld worden en het team stond tijdig aan de start van de eerste kwalificatiesessie op zaterdag.
Bart Van Samang vertrok op zaterdag voor de eerste kwalificatiesessie en kon vrij snel een respectabele tijd van 1.39.4 neerzetten, zonder echt de limiet van de wagen op te zoeken.
Bart meldde na zijn eerste run dat hij duidelijk vermogen mankeerde. Hij was wel tevreden over de wegligging van de BMW, die aangepast werd na het analyseren van de data van de eerste wedstrijd. Peter Beckers nam de tweede kwalificatiesessie voor zijn rekening en was vrij tevreden over het gedrag van de BMW. In de laatste ronde van de sessie sloeg het noodlot echter toe, de motor begaf het vlak voor het binnenrijden van de pitlane.
“Er restte ons niets anders dan na de kwalificaties de handdoek te werpen", laat teamchef Dominiek Paret weten. “Even hebben we nog overwogen een standaard motor in te bouwen maar vermits dit teveel aanpassingen met zich meebrengt wat betreft versnellingsbak en overbrenging hebben we dit idee opgeborgen. Een slecht functionerende lambdasonde ligt aan de oorzaak van het probleem, eigenlijk een klein euvel met verstrekkende gevolgen."
MSE press.