MSE blijft het huismerk BMW trouw, in wat het eerste seizoen van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup wordt. Het Limburgse team zal twee BMW’s inzetten: de BMW Compact voor Marc Vanmanshoven en Serge Cassiers en de splinternieuwe BMW 1 voor Frank Jennen en Harry Peeters. Vader en zoon Van Samang zullen afwisselend op beide wagens de équipe aanvullen.

MSE heeft deze winter niets aan het toeval overgelaten. Er is hard gewerkt om de Compact een volledige revisie te kunnen geven. De 1-serie is volledig opgebouwd in het atelier van MSE. Veel van het origineel blijft er niet over, laat Dominiek Paret weten. “Remmen, ABS, ophanging, enz… zijn grondig herschikt. Ook de benzinetank hebben we verlaagd om zo de wegligging te kunnen optimaliseren. “De doelstellingen voor het seizoen zijn ambitieus. Gezien de nieuwe wagen en de wisselende equipes, mikken we voor beide wagens op enkele podiumplaatsen in de respectievelijke klassen", gaat Paret verder.

“De roll-out van de BMW 1-serie op 20 maart is goed verlopen", vult Bart Van Samang aan: “Er is nog veel werk aan de winkel wat betreft de afstelling, maar de wagen heeft een goede basis en ik ben ervan overtuigd dat hij veel potentieel heeft".
De BMW Compact werd aan de tand gevoeld door Marc Vanmanshoven., die de gereviseerde motor kon inrijden.

Voor de eerste wedstrijd zullen Harry Peeters en Jef Van Samang de BMW 1 de sporen geven. Op de Compact gebeurt ook een wissel. Omdat Marc Vanmanshoven niet tijdig terug uit verlof kan komen, zal de BMW Compact in Francorchamps bemand worden door Serge Cassiers en Bart Van Samang.

Later op het seizoen zal de derde BMW klaar zijn: “De opbouw is net begonnen en we hopen tegen medio het seizoen te kunnen starten", vertelt Peter Beckers. “De bedoeling is de wagen dit seizoen te optimaliseren om in 2009 een volledige seizoen te kunnen afwerken. We hebben bewust gekozen om pas halverwege de winter te starten met dit project, om de opbouw en revisie van de 1-serie en de Compact niet in het gedrang te brengen", gaat Beckers verder.

MSE Pers